Løn og Personale

Afdelingen udfører løn- og personaleadministrative opgaver.

Løn og Personale:

  • yder bistand til fortolkning af overenskomster, aftaler, love og retsregler i øvrigt på det ansættelsesretlige område.
  • sparrer og rådgiver under ansættelsesforløbet og tilbyder konsulentbistand, hvor der er behov for det.
  • rådgiver om administration af løn og fravær.
  • afholder dialogmøder med fokus på synlighed og godt samarbejde.
  • tilbyder undervisning og ”hjælp til selvhjælp” i bl.a. brug af fagsystemer.
  • kvalitetssikrer indberetninger og færdiggør samtlige ansættelser i lønsystemet.
  • understøtter, at love og overenskomster følges i alle aspekter af ansættelsesforløbet.
  • er ansvarlige for digitale løsninger som E-Feriekort og E-indkomst.
  • udarbejder og vedligeholder diverse vejledninger.
  • holder CVR, Virk og SKAT opdateret.
  • anmoder om dagpengerefusioner og anmelder fravær via virk.dk.
  • laver opfølgning og statistik over indkomne og mistede refusioner.